
Jaką rolę może pełnić szkoła w procesie resocjalizacji młodzieży?
Jak skutecznie współpracować z kuratorem, policją, pedagogiem i rodzicami, aby pomóc uczniowi wrócić na właściwą drogę?
Jak rozmawiać z młodymi ludźmi, którzy doświadczają trudności, łamią zasady, a jednocześnie szukają akceptacji i zrozumienia?
Webinar Katarzyny Kępki to praktyczne spojrzenie na codzienne wyzwania, z jakimi mierzą się nauczyciele, wychowawcy i pedagodzy w pracy z młodzieżą zagrożoną wykluczeniem lub wchodzącą w konflikt z prawem.
Podczas spotkania uczestnicy poznają realia współpracy szkoły z instytucjami wspierającymi – policją, sądem i kuratorami – oraz dowiedzą się, jak tworzyć środowisko, które wspiera, a nie wyklucza.
To webinar, który łączy perspektywę edukacyjną i praktyczną – oparty na doświadczeniach funkcjonariuszki policji i kuratora rodzinnego, pracującej na co dzień z młodzieżą w kryzysie.
Przebieg szkolenia:
0:00–0:15 – Rola szkoły w procesie resocjalizacji nieletnich
0:15–0:45 – Współpraca z kuratorem, policją, pedagogiem i rodzicami
0:45–1:15 – Jak prowadzić działania wychowawcze w klasie zagrożonej wykluczeniem
1:15–1:30 – Sesja pytań i studium przypadku