Psychologia pozytywna w nauczaniu szkolnym

Zapraszamy na szkolenie online pt. “Psychologia pozytywna w nauczaniu szkolnym”, które poprowadzi Justyna Krajewska. Spotkanie odbędzie się 18 kwietnia 2024 roku o godzinie 18:00.

Opis szkolenia:
Szkolenie jest skierowane do nauczycieli, wychowawców oraz wszystkich osób pracujących w oświacie, które chcą wprowadzić do swojej pracy edukacyjnej elementy psychologii pozytywnej. Psychologia pozytywna, koncentrując się na mocnych stronach, szczęściu i dobrostanie, może mieć ogromny wpływ na proces edukacyjny, motywację oraz ogólny rozwój dzieci i młodzieży. Uczestnicy szkolenia odkryją, jak zastosować psychologię pozytywną w praktyce nauczania, aby wspierać uczniów w budowaniu pozytywnego podejścia do życia i nauki.

Program szkolenia:

  1. Czym jest psychologia pozytywna?
    Wprowadzenie do podstaw psychologii pozytywnej i jej znaczenia w edukacji.
  2. Założenia stylu w oparciu o 3 wymiary: stałość, zasięg, personalizacja:
    Omówienie, jak te wymiary wpływają na postrzeganie przez uczniów swoich sukcesów i porażek.
  3. Różnice pomiędzy byciem szczęśliwym a nieszczęśliwym:
    Analiza wpływu stanów emocjonalnych na proces nauki.
  4. Test Seligmana – omówienie, przykłady:
    Praktyczne zastosowanie testu do oceny optymizmu i pesymizmu u uczniów.
  5. Teoria gracza wg M. Schallera:
    Wykorzystanie gier i zabaw do rozwijania pozytywnych postaw.
  6. Cebulowa teoria szczęścia:
    Omówienie warstwowych czynników wpływających na szczęście.
  7. Czym jest sukces ucznia i jaki wpływ ma na niego optymistyczne podejście do szkolnych zadań?
    Znaczenie nastawienia optymistycznego dla osiągnięć edukacyjnych.
  8. Co wpływa na sukcesy w szkole?
    Analiza czynników determinujących sukces edukacyjny.
  9. W jaki sposób nastawiać uczniów pozytywnie przed sprawdzianami i egzaminami?
    Techniki i strategie przygotowania emocjonalnego uczniów do ocen.
  10. Pielęgnowanie wdzięczności i uważności w codzienności szkolnej:
    Praktyczne metody wprowadzania wdzięczności i uważności do rutyny szkolnej.
  11. Case study “z ławki szkolnej”:
    Analiza przypadków z praktyki nauczycielskiej ilustrujących zastosowanie psychologii pozytywnej.